View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
siakabetis Stadium Expert


Joined: 01 Oct 2004 Posts: 1426 Location: patras
|
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Mon Nov 07, 2005 4:28 pm Post subject: |
|
|
Συνδεση της ΕΟ Αθηνας Θεσσαλονίκης με την ΕΟ Θεσσαλονίκης Εδεσσας.
Ερχόμενοι από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, στην έξοδο της Βιομηχανικής περιοχής Σίνδου πριν την Θεσσαλονίκη. Υπάρχει δρόμος σε αρκετά καλή κατάσταση ο οποίος οδηγεί στην ΒΙΠΕΘ.
Σε ένα σημείο υπάρχουν απαγορευτικές πινακίδες, που δείχνουν αδιέξοδο, αλλά πάλι για 1-2 χλμ είναι κατασκευασμένος. (Στοι σημείο που στρίβουμε για την ΒΙΠΕΘ).
Μόλις τελειώσει υπάρχουν σιδηροδρομικές γραμμές. Μέχρι εδώ ο δρόμος είναι κατασκευάσμενος.
Στις γραμμές θα κατασκευαστεί γέφυρα και στην συνέχεια κόμβος στο ύψος των φαναριών για Αγιο Αθανασίο. |
|
Back to top |
|
 |
siakabetis Stadium Expert


Joined: 01 Oct 2004 Posts: 1426 Location: patras
|
|
Back to top |
|
 |
siakabetis Stadium Expert


Joined: 01 Oct 2004 Posts: 1426 Location: patras
|
|
Back to top |
|
 |
Mozart Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 2820 Location: Thessaloniki
|
Posted: Thu Nov 10, 2005 1:01 pm Post subject: |
|
|
Από το παραπάνω έργο Σωζόπολης-Μουδανιών-Ποτίδαιας:
Η προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι 24 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σχετικής σύμβασης.
Έ ρε τι έχουμε να περάσουμε άλλα 2 χρόνια για το πρώτο πόδι. Και όλα αυτά για να γίνονται ξεχωριστές εργολαβίες και να μη δουλεύονται παράλληλα τα τμήματα.
Σιθωνία φέτος παιδιά, Σιθωνία. Και μάλιστα μέσω Πολυγύρου! |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
|
Back to top |
|
 |
siakabetis Stadium Expert


Joined: 01 Oct 2004 Posts: 1426 Location: patras
|
|
Back to top |
|
 |
kikoman Junior Member


Joined: 08 Nov 2005 Posts: 117 Location: Athens
|
|
Back to top |
|
 |
gm2263 Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1840 Location: Athens, Hellas
|
Posted: Fri Nov 11, 2005 7:53 pm Post subject: |
|
|
Ρε μπάς και έχουν κάνει μάγια...  |
|
Back to top |
|
 |
siakabetis Stadium Expert


Joined: 01 Oct 2004 Posts: 1426 Location: patras
|
Posted: Fri Nov 11, 2005 10:12 pm Post subject: |
|
|
δεν εχουν κανει μαγια , απλα money talks  |
|
Back to top |
|
 |
superas Senior Member

Joined: 13 Apr 2004 Posts: 640 Location: Thessaloniki
|
Posted: Mon Nov 14, 2005 9:01 am Post subject: |
|
|
Σχετικά θετικά είναι τα νέα από την Εγνατία και συγκεκριμένα από το τμήμα Νυμφόπετρα-Ασπροβάλτα που περνάει πάνω από τη Λίμνη Βόλβη. Όπως διαπίστωσα μετά τη Νυμφόπετρα τα έργα έχουν προχωρήσει αρκετά, υπάρχει πια σε μεγάλο βαθμό διαμορφωμένος δρόμος. Ανάμεσα στα χωριά Μικρή και Μεγάλη Βόλβη όπου υπάρχει έντονο ανάγλυφο ακριβώς στην όχθη της λίμνης οι εργασίες είναι κάπως πιο πίσω και φαίνεται ότι θα κατασκευαστούν σήραγγες. Μετά τη Μεγάλη Βόλβη πάλι φαίνεται να πηγαίνουν καλά οι εργασίες μέχρι την Ασπροβάλτα (πίσω από το βουνό της Ρεντίνας) Αν συνεχίσουν εντατικά πιστεύω ότι μέχρι το καλοκαίρι μπορεί να δοθεί ο αυτοκινητόδρομος στην κυκλοφορία (εκτός από το τμήμα Μικρή-Μεγάλη Βόλβη-καμιά 7-8 χιλιόμετρα) Έστω κι έτσι θα είναι πολύ σημαντική εξέλιξη.
Για τα έργα στο Νέστο δεν μπόρεσα να δω κάτι αφού ήταν νύχτα, αλλά παρά το σκοτάδι μπόρεσα να δω ότι συνεχίζοντα τα έργα διαπλάτυνσης στην περιοχή της Μάκρης Αλεξανδρούπολης.
Κι επειδή κάθε φορά που περνάω από τον παραλιακό δρόμο μετά τον Στρυμόνα τσατίζομαι.... ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΤΕ ΤΩΡΑ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΣΤΡΥΜΟΝΑΣ-ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ!!! |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Mon Nov 14, 2005 9:59 am Post subject: |
|
|
Επειδή το Σαββατοκύριακο πέρασα κι εγώ από την Εγνατία πηγαίνοντας Δράμα, όντως τα έργα συνεχίζονται. Απλώς μου έκανε εντύπωση ένα βάθρο (γέφυρας να'ναι, του δρόμου να'ναι) είχε υπερβολικά μεγάλη κλίση προς τις λίμνες.
Θα 'θελα επίσης να διαμαρτυρηθώ για την κατάσταση του Δρόμου προς Δράμα μετά την Νέα Μπάφρα. Αίσχος, αν και ο δρόμος είναι σχεδόν μια ευθεία, είναι υπερβολικά στενός, και βέβαια το βράδυ δεν μπορείς να καταλάβεις τα όρια του δρόμου. Εντελώς γελοία κατάσταση σε σχέση με την εικόνα της εισόδου της Δράμας, με 2 λωρίδες αν κατεύθυνση, φωτισμό, διαγραμμίσεις κτλ.
Να πω και κάτι ακόμα που με ξένισε. Την Παρασκευή, έκαναν έργα στην βάση της ανηφόρας στο Δερβένι. Λοιπόν, φανταστείτε ένα σημείο στο οποίο ενώνονται η Εγνατία Οδός, η συνέχεια της περιφερειακής, και η οδός Λαγκαδά. Έκανα γύρω στα 70 λεπτά για να κάνω μια απόσταση 400 μέτρα. Κάποιοι εγκέφαλοι σκέφτηκαν ότι η καταλληλότερη μέρα για έργα στην έξοδο της πόλης είναι η Παρασκευή (βλέπετε την Δευτέρα η κίνηση είναι μεγάλη). Κλείσαν λοιπόν 4 λωρίδες για γύρω στα 300 μέτρα και άλλαζαν την άσφαλτο. Αποτέλεσμα, όλοι οι παραπάνω δρόμοι να ενώνονται σε μια (1) λωρίδα. |
|
Back to top |
|
 |
Beethoven Stadium Expert

Joined: 09 Oct 2005 Posts: 797 Location: Greece
|
Posted: Tue Nov 15, 2005 3:27 pm Post subject: |
|
|
Superas πολύ καλά τα νέα που μας φέρνεις,για το Νυμφόπετρα-Ασπροβάλτα άκουσα ότι θα δοθεί το 2006(πιθανόν στο τέλος),και για το Νέστο το 2007.Εντωμεταξύ από μέρα σε μέρα μέσα στο Νοέμβριο περιμένουμε με τεράστια αγωνία το πρώτο τμήμα στο Ιωάννινα Γρεβενά δηλ.Περιστέρι-Μέτσοβο .Αλλά πολύ ανησυχώ,η egnatia.gr κοντεύει να κλείσει 2 μήνες που δεν έχει κάνει ενημέρωση και ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ τι θα γίνει με το Τ8-Περιστέρι και τη γέφυρα Νέστου???από καλοκαίρι ξεκίνησαν ότι θα δημοπρατηθούν καλή χρονιά μου φαίνεται θα πάνε... Και γενικά βλέπω μια πολύ ανησυχητική νέκρα και στην Εγνατία και στα άλλα τα μεγάλα έργα.Το Στρυμόνας-Ν.Πέραμος από Σεπτέμβρη που είπανε ότι θα δημοπρατηθεί το περισσότερο,βλέπω ότι θα τραβήξει πολύ.Εδώ ήδη καθυστερούν τα άλλα 2.Ωστόσο το να είναι έτοιμη η Εγνατία το 2008 μου φαίνεται ακόμα ρεαλιστικό(για το Στρυμόνας-Ν.Πέραμος με πολλή πίεση).Ένα ευχάριστο νέο http://www.knowhow.gr/ecportal.asp?id=27210&nt=105 |
|
Back to top |
|
 |
Mozart Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 2820 Location: Thessaloniki
|
Posted: Tue Nov 15, 2005 3:34 pm Post subject: |
|
|
To Στρυμόνας-Πέραμος (μεσόγεια χάραξη) είπαμε ότι θα χρηματοδοτηθεί από το Δ ΚΠΣ (όπως προβλεπόταν από παλιά). Η βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου (δρόμου, καλά, τρόπος του λέγειν) ανατέθηκε τώρα.
Το 2008, όντως είναι απίθανο για το σύνολο του έργου. Και φυσικά δε πιστεύω να νομίζει κανείς ότι το Παναγία-Γρεβενά (αν και χωρήστηκε σε 4 εργολαβίες και δουλεύεται ήδη) ότι θα είναι έτοιμο το 2008. |
|
Back to top |
|
 |
adonis Junior Member


Joined: 29 Sep 2004 Posts: 88
|
Posted: Tue Nov 15, 2005 6:36 pm Post subject: |
|
|
Gia to komati panagia-grevena egw pistevw oti mporei na einai etoimo gia 3 logous
1on: To ypexode milaei gia paradosh telos tou 2008 ara yparxoun 3 xronia kairos
2on: H egnatia ae kai oi ellinikes kataskevastikes exoun pleon arketh texnognosia panw se themata kataskevhs dromon
3on: Einai pleon safes oti gia thn kataskevh ths egnatias oi pistwseis apo to ypourgeio einai eparkhs gia thn kataskevh xwris oikonomika kolhmata ! |
|
Back to top |
|
 |
superas Senior Member

Joined: 13 Apr 2004 Posts: 640 Location: Thessaloniki
|
Posted: Tue Nov 15, 2005 8:54 pm Post subject: |
|
|
Mozart wrote: | To Στρυμόνας-Πέραμος (μεσόγεια χάραξη) είπαμε ότι θα χρηματοδοτηθεί από το Δ ΚΠΣ (όπως προβλεπόταν από παλιά). Η βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου (δρόμου, καλά, τρόπος του λέγειν) ανατέθηκε τώρα.
|
Επειδή μάλλον πρέπει να ξέχασα τι είχαμε πει Mozart, τελικά οι δηλώσεις Σουφλιά το καλοκαίρι περί άμεσης δημοπράτησης πήγαν περίπατο; Αν πάει στο Δ' ΚΠΣ τότε καλό 2012
Επίσης θέλω να εκφράσω την αγανάκτησή μου με την ευκαιρία της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκης-Σερρών-Βουλγαρίας. Η ΕΓΝΑΤΙΑ θεωρεί ως κατασκευασμένο τμήμα αυτοκινητοδρόμου τον άθλιο δρόμο 2+2 λωρίδων με νησίδα στη μέση που βρίσκεται μεταξύ Λαχανά και Στρυμονικού (καμιά 7 χιλιόμετρα). Μιλάμε για ένα καθαρά δολοφονικό τμήμα με πολλές στροφές που σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να τον χαρακτηρίσεις κλειστό αυτοκινητόδρομο επειδή έχει νησίδα στη μέση!!!
Σε αυτόν τον χάρτη φαίνεται καθαρά, θεωρούν κατασκευασμένο αυτοκινητόδρομο (με το μαύρο χρώμα) αυτό το τμήμα ανάμεσα σε Λαχανά και Στρυμονικό. Προβλέπω να χτυπάνε το κεφάλι τους στον τοίχο όπως και με το Στρυμόνας-¶γιος Ανδρέας που θεώρησαν στην αρχή ότι η υπάρχουσα οδός καλύπτει τις ανάγκες και τώρα θεωρείται μια από τις χειρότερες καρμανιόλες της χώρας.
http://www.egnatia.gr/flash/images/vaxes/va60.jpg |
|
Back to top |
|
 |
Giannis Stadium Expert


Joined: 29 Mar 2004 Posts: 1682 Location: Ελβετία
|
|
Back to top |
|
 |
Mozart Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 2820 Location: Thessaloniki
|
Posted: Wed Nov 16, 2005 9:41 am Post subject: |
|
|
Supera, αυτό που τελικά εξασφαλίστηκε (και αυτό δε το είπε ο Σουφλιάς, αλλά μια δική μου πηγή μέσα στην Εγνατία), είναι ότι τα χρήματα που εξασφαλίστηκαν (από περισσευούμενα του Γ ΚΠΣ) προορίζονται για τις τελικές μελέτες (ναι, ούτε αυτό είχε γίνει τόσα χρόνια μια που όλοι ξέραν ότι θα πάει για Δ ΚΠΣ) και για πρόδρομες χωματουργικές εργασίες.
Μια άλλη είδηση που είπε ο Σουφλιάς πριν μια βδομάδα και πέρασε στο ντούκου, είναι ότι κάποια βρήκε χρήματα για να γίνουν μελέτες μεχρι το τέλος του Γ ΚΠΣ, για τα περισσότερα έργα που θα γίνουν από το επόμενο πακέτο (αλήθεια, αυτό δε ξέρουμε ακόμα σε τι ύψος θα κυμαίνεται ε? ), ώστε να μη κάνουμε πάλι 2-3 χρόνια μέχρι να αρχίσουμε να απορροφούμε τα χρηματα από την ΕΕ. Μακάρι να γίνει κιόλας έτσι.
Edit.
Τώρα είδα ότι ο Γιάννης ακριβώς από πάνω έβαλε τις μελέτες για αυτά ακριβώς τα έργα!!
Edit 2.
Στη παραπάνω λίστα, φαίνονται μερικά ενδιαφέροντα πράγματα. Όπως πχ η παράκαμψη της Στυλίδας και του Καραβόμυλου στο πέταλο του Μαλιακού, κάτι που σημαίνει ότι δεν είναι τμήματα των τωρινών και των μελλοντικών ήδη δημοπρατημένων έργων! Επίσης κάνει λόγο και για ένα νέο δρόμο Λάρισας-Κοζάνης! Πολύ σημαντικός. Θα είναι η δεύτερη σύνδεση του ΠΑΘΕ με την Εγνατία, παράλληλος περίπου με τον Λαμία-Τρίκαλα-Παναγία! |
|
Back to top |
|
 |
exitmusician Moderator


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 2456 Location: Athina, Hellas
|
Posted: Wed Nov 16, 2005 10:03 am Post subject: |
|
|
Giannis
Οι μελέτες για τα σιδηροδρομικά έργα που πρόκειται να ενταχθούν σε κάποιο ΚΠΣ γίνονται από το Υπουργείο Μεταφορών στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια, Αστικές Συγκοινωνίες". Ανίστοιχα, οι μελέτες του ΥΠΕΧΩΔΕ για έργα που πρόκειται να ενταχθούν σε ΚΠΣ αφορούν μόνο οδικά έργα, λιμάνια και θαλάσσιες συγκοινωνίες, και έργα αστικής ανάπτυξης (στα οποία περιλαμβάνεται το Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης και οι κύριοι οδικοί άξονες αυτών των πόλεων - βλέπε Αττική Οδός), στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Οδικοί ¶ξονες, Λιμάνια, Αστική Ανάπτυξη". |
|
Back to top |
|
 |
superas Senior Member

Joined: 13 Apr 2004 Posts: 640 Location: Thessaloniki
|
Posted: Wed Nov 16, 2005 11:27 am Post subject: |
|
|
Mozart wrote: |
Στη παραπάνω λίστα, φαίνονται μερικά ενδιαφέροντα πράγματα. Όπως πχ η παράκαμψη της Στυλίδας και του Καραβόμυλου στο πέταλο του Μαλιακού, κάτι που σημαίνει ότι δεν είναι τμήματα των τωρινών και των μελλοντικών ήδη δημοπρατημένων έργων! |
Αυτο ακριβώς πρόσεξα κι εγώ Mozart. Με άλλα λόγια ο Μαλιακός ΔΕΝ τελειώνει πριν το 2010 το λιγότερο!!! Ουσιαστικά μας δουλεύουν λέγοντάς μας ότι τελειώνουν τα έργα στον Μαλιακό. Τελειωμένα έργα με διέλευση μέσα από τη Στυλίδα και τον Καραβόμυλο Βγαίνει λοιπόν η λίστα του Δ' ΚΠΣ και βλέπουμε ότι έχουμε αυτά τα δύο τμήματα μέσα. Μπράβο μας
Τουλάχιστον στον αντίποδα με χαροποίησε ιδιαίτερα η αναγγελία κατασκευής της εξωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης και της σύνδεσής της με την ΕΓΝΑΤΙΑ στο ύψος του Προφήτη. Όπως και οι συνδέσεις της Βόρειας Χαλκιδικής με την ΕΓΝΑΤΙΑ. Πολύ σημαντικά έργα |
|
Back to top |
|
 |
Ypsilon Moderator


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Thu Nov 17, 2005 9:51 am Post subject: |
|
|
Λοιπόν, τα νεότερα από την Αττική οδό λένε ότι ο ΥΠΕΧΩΔΕΣ απέρριψε την προσφορά της κατασκευάστριας εταιρείας να αναλάβει την επέκταση του έργου με αντάλλαγμα την παράταση της υπάρχουσας σύμβασης κατά 8 χρόνια. Προτιμά το διαγωνισμό. Τον οποίο διαγωνισμό κατά πάσα βεβαιότητα θα κερδίσει πάλι η ίδια κοινοπραξία ως έχουσα όλη την τεχνογνωσία που χρειάζεται για ένα τόσο σημαντικό έργο.
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=664273&lngDtrID=244
Οπότε μέχρι να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός, να δικαστούν καμμιά δεκαριά ενστάσεις (οι 8 του γνωστού τύπου που τρελλαίνεται να μπλοκάρει έργα) και να ξεκινήσει το έργο, καλά κρασά!
Κάπως έτσι πάνε πίσω τα έργα, για να μη μιλήσω γι' αυτά που χάνονται. Παράδειγμα η επέκταση του μετρό προς Ελληνικό που σύμφωνα με τα αρχικά χρονοδιαγράμματα τώρα θα έπρεπε να είναι στο ξεκίνημα των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων, ώστε τα Χριστούγεννα του 2006 (μετά και την περίοδο δοκιμών) να δοθεί στην κυκλοφορία!  |
|
Back to top |
|
 |
gm2263 Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1840 Location: Athens, Hellas
|
Posted: Thu Nov 17, 2005 10:27 am Post subject: |
|
|
ε, καλά δεν το πιστευω!!!
ΠΑΛΙ Ο ΣΟΥΦΛΙΑΣ;!!!!
Τελικά έχει ξεκινήσει κανένα οδικό ή άλλο έργο από τότε που ανέλαβε υπουργός αυτός ο απίθανος τύπος;
Last edited by gm2263 on Thu Nov 17, 2005 11:36 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Ypsilon Moderator


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Thu Nov 17, 2005 10:39 am Post subject: |
|
|
Απλά να υπενθυμίσω ότι η απευθείας ανάθεση έργου ΔΕΝ είναι κάτι παράνομο και ακολουθείται σε πολλές χώρες του κόσμου όταν συντρέχουν σημαντικοί λόγοι. Μόνο στην Ελλάδα το παρουσιάζουμε περίπου ως το τέλος του κόσμου, προφανώς για να δικαιολογήσουμε την πρεμούρα να μπουν πολλοί στο παιχνίδι για να φάνε λίγο και οι ημέτεροι. ¶λλη εξήγηση δεν υπάρχει. Και για να μην παρεξηγηθώ, η ίδια τακτική ακολουθείται για δεκαετίες, δεν είναι κάτι καινούριο.
Στην περίπτωσή μας λοιπόν, οι σημαντικοί λόγοι είναι το ίδιο το έργο, το οποίο στα τόσα χρόνια της λειτουργίας του μοιάζει σαν να παραδόθηκε χτες στην κυκλοφορία. Όχι μόνο άρτιο και λειτουργικό, αλλά με διαρκή φροντίδα και ένα κάρο επιπλέον επεμβάσεις που δεν σταματάνε ποτέ. Ούτε στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητοδρόμους δεν έχω δει συνεργεία κάθε μέρα να περιποιούνται τα πρανή του δρόμου, να κλαδεύουν, να ποτίζουν το πράσινο, να.....
Λοιπόν, έχουμε εδώ μια κατάσταση που εγγυάται την παράδοση του έργου σε συγκεκριμένο χρόνο (κανείς δεν θέλει να χάσει τα λεφτά του), κι όλο αυτό με πλήρη αυτοχρηματοδότηση και όρους αποπληρωμής που μόνο επαχθείς δεν είναι για τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου.
Και παρ' όλα αυτά το συζητάμε! Το πώς προωθούμε την επιχειρηματικότητα σε αυτήν τη χώρα, δε λέγεται!  |
|
Back to top |
|
 |
siakabetis Stadium Expert


Joined: 01 Oct 2004 Posts: 1426 Location: patras
|
|
Back to top |
|
 |
Alkis Senior Member


Joined: 20 Sep 2005 Posts: 448 Location: Τώρα πισω Αθήνα
|
Posted: Sat Nov 19, 2005 5:49 pm Post subject: |
|
|
Ypsilon wrote: | Απλά να υπενθυμίσω ότι η απευθείας ανάθεση έργου ΔΕΝ είναι κάτι παράνομο και ακολουθείται σε πολλές χώρες του κόσμου όταν συντρέχουν σημαντικοί λόγοι. |
Δίκιο έχεις Υ αλλά για σκέψου τι θα λέγανε όλοι (συμπεριλαμβανομένων ίσως και πολλών σε αυτό το forum) εάν ο Σουφλιάς έδινε ένα τέτοιο τεράστιο έργο με απευθίας ανάθεση... Αυτό είναι το μεγαλύτερο κακό με αυτή την επιδημία διαφθοράς σε αυτή την χώρα: για να καταπολεμίσουμε την διαφθορά (αποτυχημένα κατα το πλήστον) δένουμε τον εαυτό μας κόμπο με γραφειοκρατεία και τελικά δεν γίνεται τίποτα (και ο κόσμος αναγκάζεται να πληρώνει γρηγορόσημα για να γίνει κάτι, δηλαδή φαύλος κύκλος). |
|
Back to top |
|
 |
|