|
stadia.gr/forum Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Psilalonitis-1982 Senior Member
Joined: 14 Dec 2005 Posts: 616 Location: Πατρα
|
Posted: Sat Aug 06, 2011 8:38 am Post subject: |
|
|
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ: Αγώνας F1 στην Πάτρα το 2014 !
Μέσα σ αυτόν τον μήνα θεωρείται πως θα ολοκληρωθούν και οι τυπικές διαδικασίες,
με την υπογραφή του αρμόδιου υφυπουργού Ανάπτυξης Θάνου Μοραΐτη
της ομόφωνης απόφασης της Επιτροπής του υπουργείου.,
ώστε να ενταχθεί το Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας στον αναπτυξιακό νόμο.
Μετά, η Βουλή πρόκειται να εγκρίνει την απόφαση της Γνωμοδοτικής Επιτροπής
που τον προηγούμενο Μάιο άνοιξε το δρόμο για την επιδότηση των 94,6 εκατ. Ευρώ.
Οι παράγοντες της εταιρίας είναι αισιόδοξοι πως είναι θέμα ημερών
να ενταχθεί το Αυτοκινητοδρόμιο στον αναπτυξιακό νόμο.
Αμέσως μετά θα τεθεί σε εφαρμογή το χρονοδιάγραμμα ,ψηφισμένο από τους μετόχους της εταιρίας.
(πηγη: sportfmpatras) |
|
Back to top |
|
|
dimline Junior Member
Joined: 27 Dec 2009 Posts: 157 Location: Patras , Hellas
|
Posted: Sun Dec 11, 2011 8:41 am Post subject: |
|
|
"Πράσινο φως" για πίστα F1 στο Κερατσίνι
Με επιστολή του προς τον δήμαρχο Λουκά Τζανή, ο πρόεδρος της FIA Ζαν Τοντ εκφράζει την υποστήριξή του στην ελληνική πρωτοβουλία
http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/10303 |
|
Back to top |
|
|
PinkFloyd Full Member
Joined: 21 Jun 2007 Posts: 328 Location: ΠΑΤΡΑ
|
Posted: Tue Oct 02, 2012 10:52 am Post subject: |
|
|
Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης υπέγραψε πριν λίγες μέρες την απόφαση ένταξης του αυτοκινητοδρόμιου Πάτρας στον Αναπτυξιακό Νόμο. Η απόφαση πρέπει τώρα να εγκριθεί από τη Βουλή. "Η υπουργική απόφαση αφορά την υπαγωγή στις διατάξεις του Ν.3299/2004 της επιχείρησης «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΠΑΤΡΑΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» που αφορά στην ίδρυση αυτοκινητοδρομίου στην περιοχή Χαλανδρίτσα, του Δήμου Φαρρών, του Νομού Αχαΐας, συνολικού προϋπολογισμού 94,6 εκ. Ευρώ. Το ύψος της επιχορήγησης ανέρχεται σε 28,92 εκ. Ευρώ. Από την υλοποίηση των συγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων, αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 800 νέες θέσεις εργασίας".
Για να δούμε....... |
|
Back to top |
|
|
cosygatos New Member
Joined: 02 Apr 2009 Posts: 39
|
Posted: Tue Oct 09, 2012 2:04 pm Post subject: |
|
|
Αναρωτιέμαι 3 πράγματα:
1) Που θα βρουν τα υπόλοιπα λεφτά; Τραπεζική χρηματοδότηση; Θαλασσοδάνεια εν καιρώ Κρίσης;;;
2) Τι νομίζουν πως θα φιλοξενήσουν από διοργανώσεις; Formula 1; Ναι, καλά, μόλις δει τις υποδομές της περιοχής ο Ecclestone θα λυθεί στα γέλια... Και δε μιλάω μόνο δρόμους - λιμάνια - αεροδρόμια, μιλάω και για αστικές και ξενοδοχειακές υποδομές.
3) Τι θα κερδίσει η Πάτρα από αυτό; Να γίνει διεθνώς αναγνωρισμένος τουριστικός προορισμός; Βέβαια, τα φαγάδικα στα Βραχνέικα και τα ξενυχτάδικα στο Ριο είναι απίστευτο αξιοθέατο. Μην αναφερθώ στη γραφική εικόνα της κλασσικής 100% τσιμεντοποιημένης ελληνικής πόλης, διανθισμένης πλέον με λαθρομετανάστες στην παραλιακή ζώνη και ρουμανοτσιγκάνους που κλέβουν και εκδίδονται στο κέντρο!
Άραγε γιατί μας έκραξαν τα κακά διεθνή μέσα... |
|
Back to top |
|
|
AUGalos Full Member
Joined: 01 Mar 2007 Posts: 382 Location: San Antonio, Texas
|
Posted: Tue Oct 09, 2012 5:16 pm Post subject: |
|
|
F1 δεν το βλέπω να παίρνει αλλά πέρα από αυτό είναι άπειρες οι χρήσεις μιας τέτοιας πίστας. Αλίμονο αμα όσοι χτίζουν πίστα F1 περιμένουν να βγάλουν τα έξοδα από έναν αγώνα F1 το χρόνο... |
|
Back to top |
|
|
PinkFloyd Full Member
Joined: 21 Jun 2007 Posts: 328 Location: ΠΑΤΡΑ
|
Posted: Tue Oct 16, 2012 1:13 pm Post subject: |
|
|
cosygatos wrote: | Αναρωτιέμαι 3 πράγματα:
1) Που θα βρουν τα υπόλοιπα λεφτά; Τραπεζική χρηματοδότηση; Θαλασσοδάνεια εν καιρώ Κρίσης;;;
2) Τι νομίζουν πως θα φιλοξενήσουν από διοργανώσεις; Formula 1; Ναι, καλά, μόλις δει τις υποδομές της περιοχής ο Ecclestone θα λυθεί στα γέλια... Και δε μιλάω μόνο δρόμους - λιμάνια - αεροδρόμια, μιλάω και για αστικές και ξενοδοχειακές υποδομές.
3) Τι θα κερδίσει η Πάτρα από αυτό; Να γίνει διεθνώς αναγνωρισμένος τουριστικός προορισμός; Βέβαια, τα φαγάδικα στα Βραχνέικα και τα ξενυχτάδικα στο Ριο είναι απίστευτο αξιοθέατο. Μην αναφερθώ στη γραφική εικόνα της κλασσικής 100% τσιμεντοποιημένης ελληνικής πόλης, διανθισμένης πλέον με λαθρομετανάστες στην παραλιακή ζώνη και ρουμανοτσιγκάνους που κλέβουν και εκδίδονται στο κέντρο! Άραγε γιατί μας έκραξαν τα κακά διεθνή μέσα... |
1) Για τα υπόλοιπα λεφτά υπολογίζουν ένα μέρος (νομίζω κάπου 25 εκ.) από ίδια κεφάλαια και τα υπόλοιπα προφανώς από τραπεζική χρηματοδότηση. Δεν θα είναι εύκολο αυτή την εποχή, αλλά ούτε αδύνατο, ειδικά αν προχωρήσει η ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών (κάτι που θα το ξέρουμε μέσα στον επόμενο μήνα). Αν δεν τα βρουν δεν θα πάρουν και την επιδότηση.
2) Δεν έχουν άμεσο στόχο την F1, οι λόγοι έχουν αναφερθεί σε αρκετά προηγούμενα post. Στοχεύουν στη χρήση της πίστας για δοκιμές και μικρότερους αγώνες. Για τη χρήση αυτή οι υποδομές της περιοχής είναι μια χαρά.
3) Είναι προφανές τι περιμένει να κερδίσει η Πάτρα από το έργο, ότι περιμένει κάθε τόπος από ένα έργο που φέρνει επισκέπτες: κάποιες θέσεις εργασίας και αύξηση του τζίρου των σχετικών επιχειρήσεων. Δεν θα γίνει «διεθνώς αναγνωρισμένος τουριστικός προορισμός», αλλά αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να γίνει το έργο;
Όσο για την απαξιωτική περιγραφή σου για την Πάτρα, είναι απόλυτα μονόπλευρη. Η Πάτρα είναι πράγματι τσιμεντοποιημένη και έχει μετανάστες, όπως οι περισσότερες ελληνικές πόλεις, αλλά έχει και ένα καινούργιο και πολύ αξιόλογο Μουσείο, μνημεία (κάστρα Πάτρας και Ρίου, Ρωμαϊκό Ωδείο, Ρωμαϊκός ιππόδρομος, …), ένα ζωντανό κέντρο της πόλης με πολλά νεοκλασσικά, αναβαθμισμένο με τις πρόσφατες πεζοδρομήσεις, έχει την πλατεία Γεωργίου με το Δημοτικό Θέατρο, τα Ψηλαλώνια, το δασύλλιο, την Ηρώων Πολυτεχνείου, την Τριών Ναυάρχων με το Φάρο, το Ρίο και τα Βραχνέικα, που μπορεί να μην είναι «απίστευτο αξιοθέατο» όπως λες ειρωνικά, αλλά είναι στοιχεία που μπορούν να κάνουν τον επισκέπτη να περάσει αρκετές μέρες όμορφα στην Πάτρα. Έχει ενδιαφέρουσα πολιτιστική ζωή, και το Καρναβάλι της. Έχει ακόμα σε πολύ κοντινή απόσταση ωραίες παραλίες, την Ολυμπία, τα Καλάβρυτα με το Βουραϊκό, την ορεινή Αρκαδία και Ναυπακτία.
Όταν έρθεις στην Πάτρα για τον πρώτο αγώνα F1, μείνε μερικές μέρες και πιστεύω ότι θα περάσεις καλά! |
|
Back to top |
|
|
cosygatos New Member
Joined: 02 Apr 2009 Posts: 39
|
Posted: Tue Oct 16, 2012 1:35 pm Post subject: |
|
|
Την Πάτρα την ξέρω καλά και την αγαπάω πολύ - έζησα 6,5 αξέχαστα φοιτητικά χρόνια εκεί , εξακολουθώ να έχω φίλους πατρινούς και την επισκέπτομαι αρκετά συχνά! Και πραγματικά πιστεύω ότι έχει σημαντικό αναξιοποίητο δυναμικό, τόσο στον επιχειρηματικό όσο και στον τουριστικό τομέα.
Τον προβληματισμό μου τον θέτω καθαρά σε βάση αποδοτικότητας της επένδυσης: αν ένα έργο κοστίζει Χ θα πρέπει να αποδώσει Χ+κέρδος, και εδώ δε μπορώ να καταλάβω πως θα μπορέσει να βγάλει τα λεφτά του αυτό το έργο στην περιοχή αυτή. Επίσης, τα παράπλευρα οφέλη δεν πιστεύω πως είναι σημαντικά - αλλιώς οι Σέρρες που έχουν ήδη ένα αξιόλογο αυτοκινητοδρόμιο θα είχαν πάρει ήδη τα πάνω τους, κάτι που δεν συμβαίνει ιδιαίτερα.
Περισσότερο απ'όλα, το ερώτημά είναι το εξής: αυτά τα λεφτά δε μπορούσαν να πέσουν σε μια πιο αποδοτική για την περιοχή επένδυση; Πχ, μια ευρύτατη ανάπλαση της παραλιακής ζώνης και επιλεγμένων σημείων ή ένα σύγχρονο εκθεσιακό-συνεδριακό κέντρο, που πραγματικά θα μεταμόρφωνε την Πάτρα και θα την έκανε ελκυστικό προορισμό πόλης;
Τα χύμα έργα χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό έχουν οδηγήσει σε μικρό αναπτυξιακό όφελος, και αυτό είναι κάτι που το πληρώνουμε τώρα ως χώρα, παρά τα κολοσσιαία ποσά που έπεσαν τις προηγούμενες δεκαετίες από τα ευρωπαϊκά προγράμματα επενδύσεων (Βλέπε ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΑΘΗΝΩΝ και τι απέγιναν όλα αυτά... ) |
|
Back to top |
|
|
PinkFloyd Full Member
Joined: 21 Jun 2007 Posts: 328 Location: ΠΑΤΡΑ
|
Posted: Wed Oct 17, 2012 10:34 pm Post subject: |
|
|
Για τη βιωσιμότητα του αυτοκινητοδρόμιου δεν έχω προσωπική εκτίμηση, χρειάζονται προφανώς πολλά στοιχεία και μελέτη αντίστοιχων περιπτώσεων, και κατανοώ τους προβληματισμούς σου. Πιστεύω όμως ότι οι ιδιώτες που σκοπεύουν να βάλουν τα λεφτά τους στο έργο θα έχουν κάνει τέτοιες μελέτες, αλλιώς δεν θα ρίσκαραν μερικές δεκάδες εκατομμύρια σε αυτό. Ας ελπίσουμε αν γίνει τελικά το έργο να αποδειχθεί βιώσιμο, να δώσει δουλειά σε κάποιους ανθρώπους και να φέρει κάποια γενικότερα οφέλη στην περιοχή.
Σχετικά με το αν θα μπορούσαν τα χρήματα της κρατικής χρηματοδότησης να δοθούν σε κάποιο άλλο έργο, η απάντηση είναι μάλλον αρνητική. Η επιδότηση του αυτοκινητοδρόμιου προέρχεται από τον Αναπτυξιακό Νόμο, και αυτό σημαίνει ότι οι ιδιώτες επιλέγουν την επένδυση που τους ενδιαφέρει, το κράτος αποφασίζει αν θα τους ενισχύσει ή όχι αλλά δεν μπορεί να τους υποδείξει ποιο έργο θα κατασκευάσουν. Οι ιδέες που αναφέρεις (ανάπλαση της παραλιακής ζώνης, εκθεσιακό κέντρο) θα μπορούσαν σίγουρα να βοηθήσουν την ανάπτυξη της Πάτρας, αλλά πρέπει να βρεθούν οι ιδιώτες που θα ενδιαφερθούν να επενδύσουν σε αυτά, αφού το κράτος μας κατάντησε να μην μπορεί να τελειώσει ούτε τα έργα που έχουν μείνει στη μέση... |
|
Back to top |
|
|
TooTall New Member
Joined: 02 Nov 2008 Posts: 59
|
Posted: Wed Oct 17, 2012 11:23 pm Post subject: |
|
|
cosygatos wrote: | Τον προβληματισμό μου τον θέτω καθαρά σε βάση αποδοτικότητας της επένδυσης: αν ένα έργο κοστίζει Χ θα πρέπει να αποδώσει Χ+κέρδος, και εδώ δε μπορώ να καταλάβω πως θα μπορέσει να βγάλει τα λεφτά του αυτό το έργο στην περιοχή αυτή. Επίσης, τα παράπλευρα οφέλη δεν πιστεύω πως είναι σημαντικά - αλλιώς οι Σέρρες που έχουν ήδη ένα αξιόλογο αυτοκινητοδρόμιο θα είχαν πάρει ήδη τα πάνω τους, κάτι που δεν συμβαίνει ιδιαίτερα. |
Η πίστα στις Σέρρες είναι μια κερδοφόρα δημοτική επιχείρηση που φέρνει επισκέπτες στην πόλη σχεδόν κάθε ΣΚ του χρόνου (το ημερολόγιο με τις εκδηλώσεις της κάθε χρονιάς κλείνει τυπικά από το φθινόπωρο της προηγούμενης). Όμως το πελατολόγιο που έχει είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό που στοχεύει η Πάτρα. Οι Σέρρες δουλεύουν με ιδιώτες και clubs που κάνουν trackdays με πολιτικά αυτοκίνητα ή μοτοσυκλέτες και Βαλκάνιους επισκέπτες, ενώ αντίθετα η Πάτρα στοχεύει σε αγωνιστικές ομάδες του εξωτερικού και μεγάλες εταιρικές παρουσιάσεις. Και τα δυο πελατολόγια είναι υπαρκτά και σημαντικά σε μέγεθος. |
|
Back to top |
|
|
dimline Junior Member
Joined: 27 Dec 2009 Posts: 157 Location: Patras , Hellas
|
Posted: Wed Apr 26, 2017 8:46 pm Post subject: |
|
|
Αν και τα πράγματα έχουν βαλτώσει εδώ και χρόνια , τουλάχιστον οι απαραίτητες και σχεδιασμένες υποδομές υποστήριξης της πίστας Χαλανδρίτσας , προχωρούν , έστω με πολύ αργό ρυθμό...
Είναι αυτή την περίοδο σε φάση ολοκλήρωσης και λειτουργίας η παράκαμψη του ομώνυμου οικισμού , στον οδικό άξονα Πάτρα - Χαλανδρίτσα -Καλάβρυτα που είναι πολύ σημαντικό υποστηρικτικό έργο και για την ίδια την πίστα , αν και εφόσον ολοκληρωθεί ποτέ...
http://www.kalavrytanews.com/2017/03/blog-post_174.html |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Web hosting by isol.gr
|